Sabtu, 6 Julai 2013

Posted by artcity On 12:23 PTG
07/07/2013
BBM: SUKU KATA KV
Kemahiran 4
(Kemaskini 8/8/2021)






BBM 4: Bahan kali ini ialah gabungan huruf Konsonan dan Vokal iaitu KV. Pastikan murid bukan sahaja dapat mengeja atau membatang suku kata tersebut, tetapi juga boleh membunyikan terus suku kata berkenaan dengan baik tanpa membatang suku kata. 

Kebiasaan murid akan keliru untuk membunyikan suku kata yang mempunyai vokal 'e', suku kata melibatkan huruf 'G & J', huruf 'b & d, huruf 'm & n' serta huruf Q. 

Bahan ini kita boleh gunakan sebagai bahan tambahan di samping bahan lain, kerana kepelbagaian kaedah dan bahan bantu mengajar dapat membantu menarik minat seseorang kanak-kanak atau murid belajar membaca.





Pautan untuk pembelian keseluruhan bahan ini akan dikongsikan. Bahan ini terdiri daripada bahan bacaan dan latihan bertulis.


 
channel Youtube : Kelas Cikgu Adli

YOUTUBE:  Kelas Cikgu Adli












0 comments:

Catat Ulasan

Sudah muat turun? Jangan lupa tinggalkan komen anda di sini.

PERHATIAN:

PENAFIAN: Sebarang masalah dan kerosakan yang anda hadapi setelah memuat turun serta menggunakan bahan dari laman ini adalah tanggungjawab anda sendiri. Saya juga pasti bahawa bahan yang saya sediakan ini adalah percuma dan juga tidak akan mendatangkan masalah dan kerosakan kepada anda.
AMARAN!: Anda tidak dibenarkan untuk menerbitkan bahan ini secara elektronik atau bercetak dan tidak dibenarkan untuk menjual bahan ini kepada sesiapa. Anda hanya dibenarkan untuk mencetak atau menayang bahan ini bagi tujuan mengajar murid-murid atau anak-anak anda sahaja. Anda juga tidak dibenarkan untuk mengubah apa pun daripada bahan yang saya sediakan ini.